Abstract : Voor mijn afstudeerproject kijk ik naar een stripverhaal als een bron waaruit je historische informatie kan halen.
Voor de leerkracht geschiedenis kan het soms moeilijk zijn om de leerlingen te motiveren en geboeid te houden voor het vak. Uit mijn eigen stages heb ik ondervonden dat de aandacht van de leerlingen kan worden getrokken door in de les geschiedenis veel beeldmateriaal te gebruiken. Daaronder vallen ook stripverhalen.
Strips met een historisch onderwerp zijn een geweldige manier om beelden van het verleden te reconstrueren.
In dit afstudeerproject wil ik aantonen hoe je van historische strips gebruik kan maken in de les geschiedenis. Maar het is ook best dat op een didactisch verantwoorde manier wordt besproken waarom nu juist stripverhalen.
Tenslotte kijkt dit werk naar de mogelijke strips die kunnen gebruikt worden en zijn er enkele uitgewerkte lessen met strips die leerkrachten direct kunnen gebruiken in de praktijk. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Neven, J. (2014). Strips in de les geschiedenis.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201cb0e15d1.
|