|
4 | Actualiteit via sociale media |
6 | Het optimaal en duurzaam implementeren van de handpop in de kleuterklas |
14 | Zelfsturing. Zelfsturing en ondernemingszin stimuleren in de kleuterklas |
33 | Mijn naam is maar een woord, mijn leven een verhaal… Onderzoek naar de meerwaarde van het werken met een levensboek in dagverzorgingscentrum De mantel |
35 | Materiaalontwikkeling 7BSO zelfstandig Engels leren |
44 | Rustige vastheid. De nieuwe autoriteit als sturend kompas. Een inspirerend beleid met de nieuwe autoriteit volgens Omer op team Jeugd Alexianen Zorgroep Tienen |
59 | Luisteren naar het werkveld Professionelen in de gezinszorg over de samenwerking met mantelzorgers vanuit een beleidsvisie |
78 | Eenzaamheid bij ouderen binnen het woonzorgcentrum Prinsenpark. Welke factoren beïnvloeden eenzaamheid? |
80 | PREZO Woonzorg: verbetering van kwaliteit in een WZC. Op weg naar een kwaliteitsvol (in)continentiebeleid |
85 | Op pad met het team richting belevingsgerichte zorg. 'Let’s inspire each other and create new things’ |
90 | Vroegtijdige Zorgplanning in Woonzorgcentra. Kwaliteitszorg en multidisciplinair overleg |
97 | Psychosociale risicoanalyse: de rol van de leidinggevende om van resultaten tot actie te komen |
102 | Taalontwikkelend lesgeven: een gids met praktische richtlijnen |
110 | Op welke manier kan de klasleerkracht de natuur betrekken in niet natuur-gerelateerde thema's? |
113 | Een groot huis. Een gezellige thuis? Belang van behoud van het bestaande sociale netwerk van ouderen na de verhuis van de eigen woning naar een woonzorgcentrum |
116 | Tablets in een mini-onderneming |
127 | De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs |
139 | De meerwaarde van het werken zonder thema met betrekking tot het welbevinden van de leerkracht én kinderen |
141 | Onderzoek naar het effect van verschillende trainingsinterventies in functie van fysieke en technische parameters in voetbal |
152 | Co-teaching als vorm van differentiatie binnen de lessen PAV |
162 | Welke rekruteringskanalen schakelen laatstejaarsstudenten van de hogeschool PXL in bij hun zoektocht naar hun eerste job en wat trekt hen aan qua job voorkeuren? |
166 | Coaching van diverse teams bij de implementatie van het nieuwe protocol valpreventie |
167 | De introductie van tools en handvaten vanuit Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet in het dagcentrum van Daidalos vzw |
178 | Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas? |
182 | Onthaal van nieuwe bedienden binnen Kumpen NV |
194 | Kwaliteit van de arbeid |
200 | Talensensibilisering in de kleuterklas |
201 | Bewindvoering. Het nieuwe bewind in de praktijk |
204 | Hoe kunnen we jongeren in STEMming brengen? |
207 | Implementeren van een zorgpad: de 10 geboden voor een leidinggevende |
208 | Optimalisatie en validatie van detectiemethoden ter opsporing van parasieten en bacteriën in feces |
216 | Het trainen van fysieke componenten bij tennissers van 11 tot en met 14 jaar |
218 | De juiste dingen doen en de dingen juist doen: het verpleegkundig team inzetten op de groei en ontwikkeling van competenties |
223 | Zo gewoon mogelijk buitengewoon! Het perspectief op inclusief onderwijs van de leerkrachten en de zorgcoördinatoren van het lager onderwijs in het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap te Genk |
236 | Optimalisatie LAMP-protocol voor detectie van bacterievuur |
238 | Slaapstoornissen, van op afstand bekeken |
240 | Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid? |
242 | Zorgaanbod onder de loep: een verkennend onderzoek naar de wensen en invulling van het zorgaanbod van bewoners in een WZC |
249 | Op weg naar accreditering: de toegevoegde waarde van een medical management assistant |
254 | De patiënt als partner |
257 | Nieuwe verpleegkundigen in het Ziekenhuis Oost-Limburg op de afdeling hartbewaking laten groeien om hoog kwalitatieve zorg te kunnen bieden doen we samen als team met een specifiek competentieprofiel als leidraad |
260 | Bewegen met iPads in de lessen LO in de derde kleuterklas |
262 | In één oogopslag: efficiënt geïnformeerd door het digitaal verpleegproces binnen het Wit-Gele Kruis Gingelom |
267 | Praatjes maken en (be)leven. Hoe kunnen prentenboeken van Clavis, verhaal en illustraties met 'magie' als thema, een uitgangspunt en inspiratiebron zijn tot muzische beeldende activiteiten met als doel aan taalstimulering te werken? |
270 | "Help, ik versta mijn klasgenootjes niet!" Onderzoek naar de meerwaarde van een afgescheiden Xhosa klas |
272 | Onlinehulpverlening door de ogen van de hulpverlener Wat zijn de drempels van onlinehulpverlening binnen CAW Oost-Brabant? |
273 | Een dialysebehandeling, wat doet dit met je leven? Wat is de impact van een centrumdialysebehandeling op het sociaal leven van een dialysepatiënt? |
275 | De Varjaagse Route. Vikingen als lijfwacht van de Byzantijnse keizer |
279 | Zelfstandig project. Het kind achter het label |
283 | Een studie naar de werkbare technieken om het welzijn van kinderen van gescheiden ouders te verhogen |
284 | Interdisciplinair samenwerken aan ontwikkelingskansen voor kleuters in Jimma. Guidelines to stimulate the use of language. |
288 | Naar het Gallo-Romeins Museum |
297 | Tablets in de lessen biologie. Hoe kan de tablet een meerwaarde zijn voor leerlingen in de tweede graad secundair onderwijs voor de lessen biologie? |
298 | Jongeren bewegen naar werk Factoren die jongeren motiveren of demotiveren in hun stappen naar het verwerven van hun inkomen en zelfstandigheid |
301 | Een sociale dienst bij de lokale politie De beleving van de politieambtenaren in de lokale politiezone HANO |
306 | Wat is mijn rol als leidinggevende bij het maken van een infobrochure |
307 | Minderjarigen in een verontrustende opvoedingssituatie. De invloed van een verontrustende opvoedingssituatie op jeugddelinquentie |
310 | Buurtsport Athletics. Sport voor kansarmen |
316 | Motivatie voor wiskunde zoek, hoezo?! Functionele wiskunde voor alle richtingen in het secundair onderwijs |
317 | De gepaste zorg voor zorgleerlingen in het secundair onderwijs. Een studie naar de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ontwikkelingsstoornissen en de STICORDI@maatregelen die daaraan tegemoetkomen |
323 | Genexpressiestudie met behulp van lasermicrodissectie op segmenten van de galwegen van muismodellen met primaire biliaire cirrose |
329 | Onthaal- en inscholingstraject voor nieuwe leidinggevenden binnen het Wit-Gele Kruis Limburg |
337 | Over de beroepsgrenzen heen Onderzoek naar de bevindingen van studenten en werkbegeleiders tijdens de interdisciplinaire leerwerkplaats Patchwork in het Sint-Franciskus Ziekenhuis Heusden |
342 | Op zoek naar een middel. Motivatiebevordering en zelfreflectie bij middelengebruik bij jongeren van CAW De Tunnel |
344 | Jongeren en seks vandaag. Hoe kan het onderwijs hierop inspelen? |
349 | Onlinehulpverlening geïntegreerd in de geestelijke gezondheidszorg. De ervaringen van hulpverleners en cliënten met 'Emma Listens’ |
351 | Waterpolo in het onderwijs. Handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding |
352 | Een gekleurde visie op zelfstandig wonen. Een tevredenheidsonderzoek bij de bewoners |
353 | Bewonersparticipatie Een onderzoek naar de leefbaarheid binnen de Zonnestraat |
356 | Toetanchamon en zijn mysteries |
357 | Hoe kan ik als stagiair samen met de kleuters het natuurlijk leren stimuleren bij het inrichten van de buitenruimte? |
358 | Een nieuwe kans. Het implementeren van een time-outfase binnen vzw Basis-Beschut Wonen |
368 | De dienst tijdbesteding als bemiddelaar binnen het secundair onderwijs |
370 | Hoe sociaal is sociale economie? Een onderzoek naar de werkbeleving van personen met een beperking |
373 | NIAZ: borging en/of groei naar kwaliteit. Samen op weg met de dienst Intensieve Therapie Eenheid |
374 | Mijn veiligheid. Hoe kan het opvangcentrum Fedasil Sint-Truiden beter tegemoet komen aan de noden inzake het creëren van een veiliger klimaat voor volwassen alleenstaande vrouwen? |
375 | Huiswerk(begeleiding). De visie van (maatschappelijk kwetsbare) ouders. Drempelverlaging van de huiswerkbegeleiding |
378 | Interdisciplinair samenwerken aan arbeidskansen van straatkinderen in Jimma Ethiopië. Oprichten van een woodwork shop en een hairdressing shop |
384 | Onderzoek naar het oprichten van een Fair Tradebelevingscentrum te Hasselt |
388 | Is economie voor iedereen? |
389 | Afhankelijkheid bij ouderen: Van visie tot implementatie |
390 | Op welke manier kan SVK Houtvast eigenaar-verhuurders informeren over hun onderhoud- en herstellingsplichten? |
409 | Kan een app een meerwaarde aan een excursie bieden? En welke stappen doorloop je om zo een app te maken? |
411 | Werken in trajecten Een vergelijking tussen OCMW’s in het kader van het veranderingstraject HOGEVIJF, OCMW Hasselt |
414 | La contrainte comme liberté |
418 | Poetry in the EFL classroom. Why and how integrate poetry in the EFL classroom? |
421 | Werken met psychiatrische patiënten: een probleem? Een kwalitatief onderzoek naar de obstakels die medewerkers ervaren in de omgang met psychiatrische patiënten binnen de thuisdiensten van het OCMW te Sint-Truiden |
424 | Hoe kan ik ICT-vaardigheden aanleren op een creatieve manier? |
436 | De integratie van de internationale studenten aan de UHasselt |
441 | De rol van leerkracht in het promoten van een gezonde levensstijl bij kleuters |
454 | Enhance the use of the target language in English classes. IT website of activities according to the Flemish curriculum |
455 | Taaldiversiteit binnen de voorschoolse werking van IN-Zetje. Meertalige kinderen: een lust of een last? |
460 | Rol van een ABC-transporter in de zinkresistentie van Cupriavidus metallidurans |
463 | Evaluatie van de waterefficiëntie van MUSA variëteiten bij droogte in een labomodel |
467 | In - Between. Insights through the inside |
471 | De dingen: tussen wennen en verwennen |
473 | Leesplezier in PAV stimuleren vanuit het vak 'hout' |
475 | Kan het rendement verbeterd worden door middel van een kwaliteitssysteem? |
495 | Je kan pas iemand aansteken, als je zelf brandt Impact van een veranderende maatschappij op de werking van een sociale dienst |
497 | Tevredenheidsmeting bij de familieleden van de gebruikers van Wiric. Communicatieproces binnen Wiric vzw onder de loep |
508 | ABJECT. Taxidermie als artistiek proces |
511 | Buiten spelen. Welke stappen zijn noodzakelijk voor het opstarten van een langdurige, succesvolle buurtsportwerking? |
520 | MEINE KLEINE WELT: informatiefenomenen over de publieke ruimte |
531 | Klankbordgroep ouderen binnen de BaNaBa-opleiding Interdisciplinaire Ouderenzorg: voor en door ouderen |
532 | Degelijke begeleiding een nood of een voorrecht in de townships van Zuid- Afrika? Onderzoek naar het welzijn van de kinderen op socio-emotioneel niveau en in welke mate de scholen in Wittedrift hierin tegemoet komen |
539 | L’interculturel en classe de FLE par le biais du monde arabe |
557 | CIRCUIT MARBELLES. De knikkerbaan als mentale rollercoaster |
558 | The lights are on, but no one’s home |
577 | 'Van advertentie tot excellentie’. Een aanpassing van het wervings- en selectiebeleid binnen het woonzorgcentrum Cecilia |
601 | Inertia. Beweging als beoordeling |
604 | Inspirende mensen. Visueel beperkten betrekken in de reclame |
606 | In planta screening for the positive growth effect of inoculated DDE degrading endophytic bacteria in Cucurbita pepo |
609 | Optimazation of a genotyping protocol for Pink1 Knockout mice and cre mice |
614 | Rapleer dzj’oech nog? Hasselts voetbalerfgoed ontsloten |
620 | Het stolsel van de moderniteit |
622 | Wikipedia verbeterdt. Het belang van een community |
629 | Zelfstandig project. To pimp or not to pimp? Hoe kan kosteloos materiaal een uitgangspunt of een inspiratiebron zijn om een onderzoekende houding bij kleuters te stimuleren door procesgericht beeldend aan de slag te gaan? |
693 | Leesmotivatie in een vreemde taal. Leerlingen aanzetten tot lezen in een vreemde taal |
755 | Implementatie van de multiparametersonde, stormbox en multisampler bij de VMM in functie van continue monitoring |
765 | Der Antrieb. Een reflectief onderzoek naar de cirkelbeweging in en rond het creatieproces van kunst |